Τα 7 στοιχεία της ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ εταιρείας δικτυακού μάρκετινγκ
Όλα αυτά τα τελευταία χρόνια, έχουμε ακούσει, όλοι μας τη φράση
Η τάδε εταιρεία MLM ή Δικτυακού Μάρκετινγκ είναι η καλύτερη!
Ποια στοιχεία όμως κάνουν μια εταιρεία καλή ή λιγότερο καλή?
Καταρχήν, η έννοια «καλή», αφορά το αν μπορούν τα μέλη της εταιρείας να κερδίσουν χρήματα και όχι μόνο από το αν η εταιρεία κερδίζει χρήματα.
Το αν θα κερδίσουν τα μέλη χρήματα εξαρτάται και από υποκειμενικούς παράγοντες
Με άλλα λόγια η «καλύτερη εταιρεία» είναι διαφορετική για τον κάθε ένα, αφού το αν θα πετύχουμε ή όχι, έχει σχέση με το αν μας αρέσουν τα προϊόντα της, το πλάνο της κλπ.
Αν για παράδειγμα τα προϊόντα ή το σύστημα μιας εταιρείας δεν μου αρέσει, είναι λογικό να μη μιλάω με ενθουσιασμό στους υποψηφίους μου και άρα να έχω μειωμένη παραγωγικότητα.
Επομένως, μην περιμένετε στο τέλος του άρθρου κάποιο όνομα εταιρείας J
Παρόλα αυτά όμως, υπάρχουν μερικά στοιχεία, τα οποία «πρέπει» να έχει μια σύγχρονη εταιρεία Δικτυακού Μάρκετινγκ.
Υπάρχουν στοιχεία τα οποία κάνουν κάποιες εταιρείες, ποιο συμφέρουσες και ποιο ανταγωνιστικές από άλλες.
Παρακάτω απαριθμώ και αναλύω σύντομα, τα εφτά στοιχεία που πρέπει να έχει μια εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ, προκειμένου να διευκολύνεται η επιτυχία των συνεργατών της.
1) Καλή Φήμη
Ιδανικά μια εταιρεία πρέπει να μην έχει καμία φήμη.
Να είναι καινούργια.
Αλλά επειδή είναι σπάνιο να βρείτε κάτι στην αρχή, το οποίο να είναι και αξιόπιστο, και επειδή αν αλλάζουμε εταιρεία κάθε 2 χρόνια δεν γίνεται δουλειά, ας πούμε ότι η εταιρεία αυτή πρέπει να μην έχει κακή φήμη.
Ή έστω, να μην έχει πολύ κακή φήμη J
Είναι αποκαρδιωτικό να προσπαθείς να χτίσεις το δίκτυό σου και οι υποψήφιοι να μαντεύουν τρομαγμένοι, από το τηλέφωνο κιόλας, το όνομά της
-Δεν πιστεύω να είναι η…..?
Αυτό είναι κάτι που με εκπαίδευση ξεπερνιέται. Αλλά είναι δύσκολο να το ξεπεράσουν οι νέοι συνεργάτες σας. Και όπως και να ‘χει, είναι ένα επιπλέον πρόβλημα που καλό είναι να αποφεύγεται.
2) Αξιοπιστία
Πρέπει οι άνθρωποι στους οποίους ανήκει η εταιρεία να καταλαβαίνουν το χώρο του Δικτυακού Μάρκετινγκ.
Ιδανικά, πρέπει να είναι πετυχημένοι αυτοδημιούργητοι δικτυωτές.
Ή έστω να έχουν κάποια ιστορία στο χώρο. Να τον καταλαβαίνουν.
Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από εταιρείες που δημιουργούνται ή αγοράζονται από άσχετους με το χώρο επενδυτές. Ή από παιδιά ιδιοκτητών που αναλαμβάνουν την εταιρεία όταν συνταξιοδοτηθούν οι γονείς τους.
3) Δυνατότητα άμεσου (έστω και μικρού) κέρδους από την αρχή, χωρίς πωλήσεις.
Στις περισσότερες εταιρείες η κουβέντα πάει κάπως έτσι.
-Μπορώ να βγάλω χρήματα αυτό το μήνα κάνοντας δικτύωση?
-Φυσικά, πούλα 1000 ευρώ προϊόντα και θα σου μείνουν τα 200 ή τα 300!
Αυτό, συγχωρήστε μου την έκφραση, είναι βλακεία.
Για τον απλούστατο λόγο, ότι αν κάποιος είναι διατεθειμένος να κάνει πωλήσεις, βρίσκει άνετα πολλά προϊόντα να πουλήσει με 50% ή 60% κέρδος .
Αυτό το ξέρει και ο τελευταίος λιανέμπορος.
Το εμπόριο λιανικής (σε αρκετούς χώρους, όχι σε όλους) λειτουργεί με κέρδος Χ2 ή και περισσότερο.
(εγώ προσωπικά έχω επιχείρηση χονδρικής, οπότε μιλώ εκ πείρας)
Και υπάρχει λόγος που λειτουργεί έτσι η αγορά. Η λιανική πώληση είναι ψυχοφθόρα, χρονοβόρα, εξαιρετικά κουραστική και οι τζίροι είναι μικροί.
Με ποσοστό λιγότερο από 50% (σε κάποιους χώρους), είναι ασύμφορο. Απλά δε βγαίνεις.
Οι πωλήσεις αποκλείονται λοιπόν.
Άρα πώς μπορείς να έχεις άμεσο εισόδημα και μάλιστα από δικτύωση?
Μα από τις εγγραφές των μελών φυσικά!
Πολλές εταιρείες πια, ανταμείβουν την εισαγωγή μελών με αρκετά χρήματα (50% του κόστους εγγραφής ή και παραπάνω)
Έτσι ένας νέος συνεργάτης που έχει ανάγκη από άμεσο εισόδημα μπορεί να συνδυάσει το τερπνό μετά του ωφελίμου!
4) Χαμηλό κόστος εγγραφής
Σήμερα, την εποχή της παγκοσμιοποίησης και του Internet, υπάρχουν ένα σωρό MLM προγράμματα διαθέσιμα σε όλους μας. Αλλά κάτι που δουλεύει στην Αυστραλία ή τη Σουηδία, δεν είναι βέβαιο ότι θα δουλέψει και εδώ!
Κόστος εισαγωγής 250 ευρώ για παράδειγμα, για κάποιες χώρες είναι μικρό. Τα 250 ευρώ, ή τα 500, ή τα 1500 σε μερικές χώρες τα δίνουν. Εδώ όμως, στην Ελλάδα του 2012, πρέπει να είμαστε προσεχτικοί όσον αφορά αυτό το κομμάτι.
Διότι το να βρίσκεις ανθρώπους που να τους αρέσει το Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι από μόνο του δύσκολο. Το να βρίσκεις όμως ανθρώπους που προκειμένου να δοκιμάσουν την τύχη τους στο MLM, να είναι διατεθειμένοι να ρισκάρουν μισό ένα ή δύο μισθούς είναι ακόμα πιο δύσκολο. J
(Αν συμμετέχετε σε τέτοια επιχείρηση, σίγουρα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τούνελ πωλήσεων)
5) Προϊόντα με τα οποία δεν είναι συναισθηματικά «δεμένος» ο καταναλωτής.
Υπάρχει μια παρανόηση (κατά τη γνώμη μου) ότι τα καλύτερα προϊόντα για δικτυακό μάρκετινγκ, είναι τα ευρείας κατανάλωσης. (σαμπουάν, κολόνιες, απορρυπαντικά, καλλυντικά κλπ)
Η πραγματικότητα είναι πως σε αυτά τα προϊόντα, συναντάται μεγάλη αντίσταση από τον καταναλωτή. Ο κάθε ένας από εμάς έχει το λόγο που χρησιμοποιεί την κολόνια που χρησιμοποιεί. Η νοικοκυρά, είναι πολλές φορές, «ερωτευμένη» με το απορρυπαντικό της. Και μην ανοίξω το στόμα μου για τις γυναίκες και τα καλλυντικά τους J
Αυτό που αρχικά φαίνεται σα πλεονέκτημα στα προϊόντα αυτά, στην πραγματικότητα είναι μειονέκτημα.
Διότι προστίθεται άλλη μια δυσκολία.
Η δυσκολία του να τους «απαγκιστρώσεις» από τα προϊόντα τους!
Η δυσκολία του να πάνε στο Super Market και να συγκρατηθούν να μην πάρουν το Χ Ψ απορρυπαντικό τους, αλλά μόνο τα προϊόντα που δεν πουλά η εταιρεία
Αυτό πολλές φορές, είναι ΠΟΛΥ δυσκολότερο από το να τους εισάγεις!
6) Προϊόντα που χρειάζεται ο καταναλωτής, αλλά δε χρησιμοποιεί
Τι εννοώ με αυτό.
Σίγουρα όχι το να δημιουργήσεις μια ανάγκη εκεί που δεν υπάρχει.
Σε μια εποχή σαν τη σημερινή, που οι συνθήκες και η τεχνολογία αλλάζουν και εξελίσσονται ραγδαία, το ίδιο γίνεται και με τις ανάγκες του καταναλωτή.
Το ιδανικό είναι, τα προϊόντα μιας εταιρείας δικτυακού μάρκετινγκ να έρχονται να καλύψουν μια ανάγκη στα αρχικά στάδια γέννησής της.
Με αυτό τον τρόπο απευθύνεσαι στο ευρύ κοινό, αλλά δεν ανταγωνίζεσαι παγιωμένες συνήθειες και γνωστές επωνυμίες.
Θα χρησιμοποιήσω σα παράδειγμα μια εταιρεία που δεν υπάρχει στην Ελλάδα.
(για λόγους αντικειμενικότητας)
Την Xango. Η εταιρεία αυτή, συνδυάζει αρκετά από τα παραπάνω στοιχεία.
Μέσα στα λίγα χρόνια που λειτουργεί, δημιούργησε καλή φήμη, ιδρύθηκε από δικτυωτές, το κόστος εγγραφής (για τα αμερικάνικα δεδομένα) ήταν βατό, και κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να φτάσει 2 δις δολάρια τζίρο! (Αυτός είναι ένας γιγάντιος τζίρος για τόσο σύντομο χρονικό διάστημα)
Και τι πουλάει?
Ένα χυμό. Μόνο αυτό J. Ο χυμός αυτός όμως είναι ουσιαστικά συμπλήρωμα διατροφής.
Έχει ένα σωρό βιταμίνες και κάνει καλό. (Η περιγραφή του προϊόντος, είναι ελλιπής, το παραδέχομαι, αλλά όπως είπα δεν υπάρχει στην Ελλάδα και ως εκ τούτου, δεν έχω ασχοληθεί αρκετά)
Επομένως, η Xango, τι έκανε?
Σε μια εποχή που ο καταναλωτής ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για υγιεινή διατροφή, healthy living, wellness κλπ ,του προσέφερε ακριβώς αυτό.
Πριν προλάβει ο ανταγωνισμός του παραδοσιακού εμπορίου να καταλάβει τον καινούργιο αυτό χώρο, προώθησε μέσω δικτυακού μάρκετινγκ ένα τέτοιο προιόν.
Για αυτό και πέτυχε.
7) Πλάνο Αμοιβών
Υπάρχουν εταιρείες, στις οποίες απλά δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθείς.
Είναι λίγα τα λεφτά.
Το δικτυακό μάρκετινγκ, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και πλέον, δε γίνεται ένας δικτυωτής να σταθεί με αξιώσεις στο χώρο με απαρχαιωμένα πλάνα αμοιβών.
Το βασικότερο στοιχείο είναι το εξής. Πόσα λεφτά μοιράζει στο δίκτυο η εταιρεία.
Αν η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι ικανοποιητική, οποιαδήποτε άλλη συνθήκη να ικανοποιείται, απλά δεν έχει νόημα.
Όσο καλά και αν είναι τα προϊόντα, όσο ανταγωνιστικά, οικονομικά κλπ αν είναι, τι σημασία έχει αν τα χρήματα που επιστρέφονται είναι λίγα.
Τι σημασία έχει αν οι δικτυωτές παίρνουν (μετά από τη διαφορά bonus) το 3% ή το 4%?
Στην τελική, οι δικτυωτές δημιουργούν τζίρο στην εταιρεία δικτυακού μάρκετινγκ.
Η κερδοφορία εξαρτάται όμως από πράγματα που στην αρχή φαίνονται ασήμαντα.
Για παράδειγμα ένα πλάνο αμοιβών που επιστρέφει στο δίκτυο ποσοστά της τάξης του 20-25%, έχει πλέον πρόβλημα.
Διότι υπάρχουν εταιρείες που δίνουν πολύ παραπάνω.
Και διότι στη θεωρία ένα πλάνο 6Χ4Χ3 που ο κάθε ένας καταναλώνει από 200 ή 300 ευρώ φαίνεται εύκολο και ωραίο, στην πράξη όμως, αλλάζουν τα πράγματα.
Και στην πράξη οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.
Και είναι άλλο πράγμα το 40% ή το 50% και άλλο το 25%.
http://hellenicnetworkmarketing.wordpress.com/2012/06/04/%CF%84%CE%B1-7-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7%CF%83-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B4/